loading...

جذاب ترین ها ، وبلاگ ایرانیکان

بازدید : 61

شرایط و آداب قبل از دعا كردن (راهکار مستجاب شدن دعا)

برای برآورده شدن دعا، لازم است كه قبل از انجام آن آدابی مخصوصه جهت حصول به مقصود مراعات گردد. پس میگوئیم كه هر دعائی را آدابی است كه در صورت انجام این آداب و مقدمات، دعای ما قرین به اجابت خواهد بود و خیلی زود میتوان انتظار برآورده شدن دعا را از جانب خداوند جل جلاله داشت. این آداب را میتوان بطور بسیار خلاصه به صورت ذیل برشمرد:

آداب قبل ازدعا

الف - طھارت
ب - استعمال بوى خوش
ج - رو به قبله بودن
د - صدقه دادن

خداوند متعال مى فرماید:
* فقدموا بین یدى نجویكم صدقه.
یعنى : پیش از نجوا كردنتان ، صدقه بدھید.
ه - اعتقاد به قدرت خداوند سبحان بر انجام كارش كه در قرآن كریم مى فرماید:
* و لیومنوابى.
یعنى : باید برایشان محقق شود كه من قدرت بر اعطاى در خواستشان را دارم .
از رسول خدا - صلى الله علیه و آله و سلم - نقل است كه فرمود:
* یقول الله عزوجل : من سالنى و ھو یعلم انى اضر و انفع استجیب له .
یعنى : خداوند عزیز و جلیل مى فرماید: ھر كه از من چیزى بخواھد و یقین داشته باشد كه ضرر و منفعت
در دست من است ، اجابتش خواھم نمود.

و - حسن ظن به خدا داشتن به اینكه اجابتش خواھد نمود.
برای مطالعه بیشتر رجوع كنید به عدة الداعى جمال السالکین شیخ احمد بن فهد حلى قدس سره الشریف، ترجمه حسین غفارى ساروى.

التماس دعا

ایرانیکان دوشنبه 18 خرداد 1394 زمان : 14:34 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
کامپیوتر فیلم دعا ذکر سینما گنج یابی دفینه ازدواج بازی کامپیوتر فال تعبیر خواب شکار فال روزانه خواب کسب درآمد استخدام کسب و کار خانگی مشاغل کسب پول
اطلاعات کاربری